torsdag 3 september 2009

En utrotningshotad blomma har börjat blogga!

Det började med att jag gick med i Facebook för ett par månader sen... Så svårt till en början, men nu är det ju extremt roligt! Så... det ledde vidare till tanken på att skriva lite längre texter. Eller kortare. Men i alla fall texter som kan läsas av fler. Att starta en blogg.

Nu har jag verkligen kämpat med det här. Och min blogg kanske inte är så snygg - det ser ju ut som om jag skrivit på pergament och hängt upp det på en gammal tapet... Men jag är så stolt över att jag just till och med lyckats lägga in ett par foton. Helt på egen hand.

Här kommer jag att skriva om precis vad som helst... Om mitt liv som misslyckad men ändå hängiven kolonist. Om mina tankar, drömmar och tillkortakommanden. Om skratt och allvar. Sorg och glädje. Stort och smått. Kort sagt om Livet, som det ofta är.

Här kommer jag att skriva sånt som inte ska tryckas på kort, sånt som inte ska tonsättas, sånt som inte ska framföras på en scen (så som mina texter oftast används). Fast vad vet man, kanske dyker något av detta ändå upp någon annanstans... Men det är här det börjar...

Så välkommen till min blogg (du den enda beundransvärda läsare som lyckats hitta hit)!
...och förlåt om jag inte skriver mina inlägg så regelbundet - jag har nämligen så svårt för det inrutade.


Varma hälsningar från en småvissen och aningen utrotningshotad växt av obestämbar art

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar