måndag 7 september 2009

Min personliga rådgivare Google... och min terapidivan Baden-Baden

Fick ett tips (av Marie Carlsson) om ett enkelt men väldigt roligt nöje. Har hört att det hängt med ett tag på nätet, men det kan ju finnas fler än jag som inte hört talas om det förut...

De enkla reglerna är att man googlar på sitt namn plus "needs" och skriver ned de 10 första träffarna. Till mig ger Google följande råd just nu:

1.Siv needs eye surgery. Hmm... jag har börjat ana att jag åtminstone borde skaffa läsglasögon. I ett korsord skrev jag "jury" på frågan "Gäng i domstol", vilket jag tyckte var ett oväntat kul epitet på något så seriöst... men det visade sig att frågan var "Gång i domstol".
2. Siv needs three things. (Utvecklas längre ned...)
3. Siv needs to sell them in the market. Jodå, korten säljer ju som smör...
4. Siv needs to run its device driver. Visst! Problemet är bara att hitta mina inre drivrutiner... som jag borde aktivera så att jag kommer till skott med alla projekt som surrar i min hårddisk hjärnan.
5. You need Siv. (!) Hmm... visst är det ovanligt många som frågar mig om råd just nu...
6. Siv needs to implement timeouts. Försöker, försöker... Men vädret gör det allt mindre attraktivt att slöa i Baden-Baden-stolen... Kanske kommer jag därför inom kort att implementera en solresa.
7. Siv needs the approval of three-quarters. Absolut! Min självkänsla sviktar ständigt.
8. Siv needs little help from its human variant to sustain the family. Men visst behöver jag hjälp! Särskilt som det påståendet antyder att jag själv är omänsklig.
9. Siv needs to be wound down for whatever reason. Återigen detta råd att varva ned... Och det finns alltid någon anledning att hänga i min Baden-Baden.
10. Siv needs to know how to take better care of herself. Jag säger det igen: Baden-Baden!

Träff/råd nummer två förtjänar att visas i en lite längre version:
Siv needs three things:
1. The Story. It’s got to tell a story.
2. The Idea. It’s got to have an idea.
3. The Virus. People have got to want to tell it/spread it.

Vilket jag tolkar som att när jag väl fått svininfluensan kommer jag att slå igenom riktigt stort som författare - förhoppningsvis sker det inte postumt!


Soliga Baden-Baden-hälsningar från "It"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar