tisdag 12 januari 2010

Vill byta solsystem!

Näääe...!

Nu har jag tröttnat på det där jäkla julkortet utanför fönstret!!!

Och jag vill INTE bo på ishotell HELA TIDEN!

Vill inte bli elektrifierad så fort jag går ut, så att jag till och med får stötar av mig själv!

Inte ha hår som ser ut som torkad vitmossa eller som om jag just fått en elchock...


Jag vill få luft och dagsljus utan att behöva inta det i en frysbox!

Jag vill kunna gå på en trottoar utan att spana neråt efter förrädiska isfläckar och utan att spana uppåt efter livsfarliga isspjut...
Med andra ord: Jag vill kunna se mig omkring när jag är ute och går!
Vill förresten kunna se överhuvudtaget när jag är ute, utan att ha tre tjocka halsdukar virade runt ansiktet (så att jag tvingas käka ylleludd) och utan att ögonfransarna bildar en istappsridå.

Och jag vill kunna cykla fritt och fort på asfalt som inte förvandlats till puckelpist.

Vill ha hår som reagerar på en inpackning och hud som inte missbrukar fuktighetscreme (och ändå flagar!)...


Vill ha solen närmare mig!
Vill ha en sol som värmer!
NU!

1 kommentar:

  1. Som man brukar säga: This too shall pass.
    Vi går mot ljusare tider! Varje dag! Jippie!

    SvaraRadera