torsdag 1 april 2010

Allvarligt talat... denna torsdag som skär i hjärtat

Skärtorsdag 2010…
och det skär mig i hjärtat att min Sara inte finns längre.

Min kropp gav henne livet
...en annan tog hennes liv.

För tretti år sen slog hennes hjärta
för sista gången inuti mig.
För snart tolv år sen slog det
för sista gången inuti henne…

Hon skulle ha fyllt 30 idag, haft en stor fest…
och jag skulle ha gett henne 30 röda rosor
för all min kärlek…

Från ett hjärta till ett hjärta,

brukade vi skriva till varandra.
Nu lägger jag rosorna och ännu ett stenhjärta
på hennes grav istället.

Från ett hjärta
tungt som sten
till ett hjärta som slutat slå.

Skärtorsdag
Hjärtat rispat…
blöder…
för allt som inte får firas.

2 kommentarer:

  1. Mitt hjärta blöder med....
    ♥ kram annika

    SvaraRadera
  2. Som jag saknar Sara.

    En del av ens liv bara försvinner. En del full med kärlek och glädje. Men också trygghet och värme. Och skratt.

    Nu är det mest tomhet och sorg.

    SvaraRadera