måndag 20 september 2010

Saker jag undrar över... 7. Om Sverigedemokraterna

Hur många är det som helt enkelt förväxlat partinamnen? Jag menar: "Sverige" eller "Social" och sen "demokraterna", hur lookalike är inte det!? Plus att Sverige har mer dignitet än Social. Hur är det annars möjligt att mer än var tjugonde väljare har valt som virrpannor?

Hur kan Jimmie Åkesson ha uppfattningen att de andra partierna har kopierat SD:s partiprogram? (Vilket han faktiskt sa under valvakan igår.)

Varför råmade Sverigedemokraterna som kossor på valvakan? När de inte lät som om de var på fotbollsmatch, alltså… mycket boll, ingen koll i det gänget? ”Dum som en kossa” är ett uttryck som bara dyker upp, så där, i det här sammanhanget. Undrar varför…

Varför är arbetslösa unga män den största gruppen som röstat på SD? Och varför är just Landskrona, där man har extremt hög kriminalitet, det starkaste SD-fästet?

Varför har jag fått en bula i pannan? Visserligen klev jag på en kratta igår, så att den snudd på knockade mig… men jag undrar ändå om det inte har med Sverigedemokraternas framgångar att göra. Osannolikheten har trots allt blivit mer sannolik sen igår. Och det gör riktigt ont.

2 kommentarer:

  1. Din bula beror förstås på invandringen! Precis som allting annat.

    SvaraRadera
  2. @ Anonym: Liksom kanske den omtalade utvandringen från Storkyrkan kan ha berott på en bula av något slag, nu när logiken slår så många kullerbyttor...

    För övrigt rekommenderar jag Magnus Betnérs helt suveräna blogginlägg om Sverigedemokraterna http://www.magnusbetner.com/2010/06/sverigedemokraterna-del-5/

    SvaraRadera