måndag 17 september 2012

Nya diktkort

Efter en lång regnperiod med osannolikt mycket renoveringsjobb på min kolonilott (är det möjligen med hus som med barn, ju mindre de är desto mer jobb kräver de?) så har jag nu kommit tillbaka till mitt skrivande, i alla fall när det gäller att skriva nya dikter.

Nu tar jag i och skriver om stora ämnen som naturen, Sverige, tiden, längtan efter kärlek och att blicka tillbaka på sitt liv... och det är verkligen en utmaning att skriva om detta på tre eller fyra små rimmade verser! Sedan får jag se om det blir kort av dem eller om de bara ska finnas med i min kommande bok där jag ska samla alla mina kortdikter.

Jag har också inlett ett samarbete med en Anna Wickström som tillverkar eget papper. Hon har precis börjat producera helt ljuvliga kort med några av mina dikter. De första är på temat: Nyfött barn & Dop.

Sprid gärna detta vidare till vänner och butiker i din närhet... Om korten går bra kommer hon att göra kort med fler nya dikter (som Till min vän/dotter/son/mamma/pappa/syster/bror/mormor/farmor/mitt barnbarn och många fler).

Här hittar du de fina handgjorda korten!





1 kommentar:

  1. Hej! Siv! Jag undrar om jag får använda dina dikter/citat på några shabby chic bilder/tavlor som jag ska sälja lite av. Jag skriver självklart dit ditt namn i så fall.
    MVH
    Josefine
    josefineleriksson@gmail.com

    SvaraRadera